Výživový seriál! Díl č. 14 CHEAT DAY vs REFEED DAY

Výživový seriál! Díl č. 14 CHEAT DAY vs REFEED DAY

Další výživový seriál LeGracie!

Co znamenají vlastně termíny CHEAT DAY a REFEED DAY?

Jste v dietě a stojíte na místě? Seklo se vaše tělo a dál už nechce spolupracovat tak, jak chcete? Tak právě proto byste měli zařadit strategický den, kdy se cíleně více najíte! 😯

🥪🍔🌭🍟🍕Cheat day = den podvodů

v tento den lidé jí doslova vše, na co přijdou. Pizza, hranolky, burgery, zmrzliny, sladkosti,… Tento den může pomoci psychicky – člověk si „odpočine“ od hlídání kalorického příjmu a navíc trochu zrychlí metabolismus. Po tomto dni je ale většině lidí špatně jak od žaludku, tak psychicky, kdy se bojí, že přiberou. Navíc tuk, který přijmete, se ukládá mnohem snáze než sacharidy, které by se uložily do svalů ve formě glykogenu.
Čím déle v dietě jste a čím menší % tuku v těle máte, tím častěji si můžete cheat day dovolit.
Doporučuje se zařazovat po delší době deficitu.

🍚🥗🍝 Refeed day

na rozdíl od „cheat day“ v tento den nejíte vše, co vám přijde pod ruku. Během tohoto dne si stále hlídáte příjem makroživin, rozdíl je však v tom, že jsou jinak nastavené než obvykle. Ovlivňuje hladinu leptinu (hormonu sytosti) a nebudeme tak hladoví. Toho docílíme zvýšeným příjmem sacharidů, což podpoří spalování tuků a zklidní vystresované tělo. Spalování tuků se může zrychlit na následující 3-5 dnů!! V tento den se můžeme cpát rýží, bramborami, vločkami, kašemi, tyčinkami,… a snižujeme množství tuku.
👉Šok, který tělu způsobíme nečekaným vysokým přílivem kalorií způsobí jakési nakopnutí metabolismu, i když na krátkou dobu. Rozhodně to stojí za vyzkoušení! 💪

S námi jsou CHEAT a REFEED dny Legrac(i)e 

PS: Naše novinky high protein/low carb coming soon…