Výživový seriál! Díl č. 22 Cardio vs Posilování

Výživový seriál! Díl č. 22 Cardio vs Posilování

Jsi tým kardio nebo činky?

👉Hodně lidí, při snaze zhubnout, pak zařadí hodně kardia týdně. Chodí běhat třeba 5 x týdně.

Ano, při kardiu spálíme více energie, než při silovém tréninku, takže stoupne náš energetický výdej a budeme hubnout i bez toho, aniž bychom nějak extra omezili příjem potravy.

Díky kardiu (běh, kolo, brusle,…) dochází ke zvyšování naší fyzičky, tedy ke zvyšování max spotřeby kyslíku, takže posilujeme naše srdce a trénujeme ho. 👉Celkově se Kardio zdá jako fajn nástroj na hubnutí a pro zdraví.

Je tu ale i druhá, temnější stránka: čím více kardia děláte, tím více je na vaše tělo kladen stres, a když to budete přehánět, může se tělo dostat do chronického stresu a tělo nebude schopno regenerovat po tréninku, budete přetrénovaní a postava bude stávkovat.

👉Hodně lidí zajímá jen to, kolik kalorií spálí, a proto dojdou k názoru, že cardio je lepší na hubnutí, než silový trénink (což ale není úplně pravda). 500 kcal spálených cardiem není to samé, jako 500 kcal spálených silovým tréninkem.

Po silovém tréninku pálíme kalorie dalších 12 hod (to chceme, ne?). Z žen určitě činky neudělají Hulka, nemusíte se bát!
Naopak, silovým tréninkem se postava začne krásně tvarovat, zpevníte se a budete sebevědomější a šťastnější (+ unesete těžké tašky s nákupem ).

👉Vždy je ale lepší dělat nějakou aktivitu, než žádnou!

Nejlépe vše s kombinovat s rozumem a s LeGrac(i)í.